Kamalinta, mitä voi tapahtua, ja silti luultavasti tässä tilanteessa parasta, miten saattoi käydä.

Olin hengaillut entisen aviomiehen kanssa jonkin verran joulua edeltävällä viikolla, ja oltiin tultu toimeen oikein hyvin. Niinpä uskalsin jättää kotini avaimen hänelle, kun lähdin jo aikaisemmin joulun viettoon kotipaikkakunnalle. Tarkoitus oli, että mies kävisi ruokkimassa akvaariokaloja ennen kuin itse lähtisi pois opiskelupaikkakunnalta. Noh, mitä tapahtuikaan? Se ääliö, säälittävä maanmatonen ja raukkamainen surkio oli penkonut kaikki kaappini, henkilökohtaiset tavarani ja lukenut kaikki päiväkirjani! Hän vieläpä soitti minulle aatonaattona ja siteerasi ja kommentoi kirjoituksiani puhelimessa niin, että tiesin heti hän lukevan ääneen MINUN ajatuksiani!

Oli ihan kamala tunne, kun se tieto iski tajuntaan. Tuntui kuin sisuskalut olisivat jumpsahtaneet ylhäältä alas ja toisinkin päin. Se oli ihan karseaa. kaikkein henkilökohtaisimmat ajatukseni, tunteeni ja kipeimmät ja kivoimmat tapahtumat. Kaikki toisen silmien edessä, pengottuna ja raiskattuna. Itkin vain hysteerisesti seuraavat pari tuntia ja tärisin, yritin ymmärtää MIKSI?? Seuraavat yöt näin painajaisia, ja mietin etten halua mennä kotiin. Etten uskalla mennä sinne enää yksin ollenkaan, että haluan jäädä tältä istumalta tänne ja hankkia työpaikan ja asunnon, muuttaa puhelinnumeronja osoitteen salaiseksi, etten ikinä enää törmäisi siihen ihmiseen. Olen vieläkin aivan todella vihainen, enkä halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Teko oli ala-arvoinen, ehdottoman tuomittava ja säälittävä.

Viimeiseenkin asti minä olin aina luottanut siihen mieheen. Nyt koko perusta meidän suhteeltamme on vedetty pois, ja olen alkanut epäillä hänen aikaisempiaankin toimia myös suhteemme ajalta. Nyt kaikki on kuitenkin täysin ohi, ja menneitä on turha muistella. Ollutta mikä mennyttä, ja neljäkymppisenä voin naureskellen kertoa, että olen minä ollut naimisissa kerran, mutta erosin jo 20 vuotta sitten! Es fantastico viva sola!

Eilen ostin alennusmyynneistä aivan tyrmäävän hienon mustan iltapuvun piristääkseni itseäni. Ajattelin laittaa sen huomenna uuden vuoden juhliin, mutta toivottavasti vaan parannun sitä ennen! Nyt nimittäin olen kamalan kurkkukivun otteessa ja lämpöäkin tuntuu olevan. Troppeja kehiin vaan, että pystyn nautimaan viimeisistä lomapäivistä antaumuksella!